20150222

Downshiftausta

Tein just terapian kotitehtävän ja sitä kautta muistin koko blogin olemassaolon. Mulla ei terapiassa oo tapahtunu oikeastaan mitään ihmeellistä, tai tuntuu ettei mitää mainitsemisen arvosta, niin ei oo tullut kirjoteltua. Jotain varmaan täytyy laittaa kuitenkin muistiin..

Kirjan lukeminen... Etenee, hitaasti, mutta varmasti. En ole vielä kamalan pitkällä, mutta oon jo ihan hurahtanut! Mielenkiintoista huomata, kuinka helppo omia ajattelumalleja ja ajatusmaailmaa on muokata, kun mieli on sille avoin. Joissakin elämänvaiheissa tämä ei ehkä olisi onnistunut, mutta nyt tuntuu olevan sopiva aika. Olen oppinut mielenliikkeistä todella paljon, ja palaset loksahtelevat paikalleen. Täytyy varmaan kuitenkin myöhemmin vielä lukea kirja uudelleen, kun ensimmäisellä kerralla tulee ihan älyttömän paljon uutta tietoa.

Pelot... Näitä ollaan tosi vähän konkreettisesti käyty läpi. Kotitehtävien kautta ollaan joitakin mietitty, mutta oikeastaan vain siksi, että tehtävät ovat liittyneet stressaaviin tilanteisiin ja pelottavia tilanteita olen käyttänyt esimerkkeinä.

Kotitehtävät... On ollu ihan mielenkiintosia ja ajatuksia herätteleviä, mutta ärsyttää miettiä edellistä työpaikkaa. Tosiaan tehtävät on liittynyt paljon stressinhallintaan ja keinoihin, joilla stressiä käsittelen ja entisestä työpaikasta jos mistä näitä tilanteita löytyi. Ja mulla huonoja keinoja sietää ja käsitellä niitä.




Elämä muuten on aika leppoista tällä hetkellä. Ja mää nautin!! Aloitin viime tiistaina uudessa työpaikassa osapäivätyössä. Käyn aamuisin töissä ja iltapäivät on aikaa touhuta omiani. Työ on rentoa ja rauhallista. Oma kiireensä tottakai, mutta ei mitään verrattuna edelliseen. Tämän tilanteen on mahdollistanut mieheni, jolle ihan superiso kiitos! ♥ Tällaisena en tietenkään loputtomiin elämääni voi jatkaa ja muiden siivellä elää, mutta olen onnellinen, että minulla oli mahdollisuus hypätä ikävästä oravanpyörästä pois ja vetää vähän henkeä, ennen kuin aloitan taas täysipäiväisen työn. Ihan niinkuin niitä kasvaisi, joka oksalla.. Muuttoa suunnitellaan yhdessä ja haaveillaan, millaiseksi uusi koti laitetaan. Ihanaa!




Laihdutusprojekti etenee myös varmalla hitaalla mallillaan. Olen alkanut käydä kuntosalilla painoja heiluttelemassa ja se tuntuu mukavalta vaihtelulta. Tavoitteellista mun pyristely ei todellakaan ole, mutta olisi kiva kiinteytyä vähän. Haluaisin myös harjoitella kestävyysjuoksua, jotta kesällä voisi juosta ihan oikeita juoksulenkkejä. Hah, kestävyysjuoksua.. Melkoista kestävyyttä vaatii se puolen tunnin hölkyttely, mitä jaksan. Mutta eilen sain kommenttia kahdelta eri ihmiseltä, että olen hoikistunut! Jiihaaa! Jotain on siis tehty oikein, vaikka paino ei enää oikeastaan ole tippunutkaan.




Huomenna on taas terapia. Odotan kovasti, tykkään käydä siellä, koska terapeutti on hauska ja tällä hetkellä aiheet aika kevyitä. Kyllähän sitä varmasti ehtii vielä vaikeita asioita käsitellä v*tutukseen asti. Mutta nyt täytyy kömpiä nukkumaan, ei oo aikaset aamuherätykset mua varten..

Ei kommentteja: